Leren

  • “De juf geeft aan dat onze dochter van 4  veel moeite heeft met het knippen, vouwen en  kleuren.  Werkjes op dit gebied slaat ze het liefste over.”
  • (leerkracht) “Mark, gediagnosticeerd met DCD (Developmental Coordination Disorder), heeft in groep 3 erg veel moeite met het automatiseren van de nieuwe cijfer en lettertrajecten.  Daarnaast werkt hij heel krampachtig en heeft hij geen goede pengreep. Kan hij de gewone schrijfmethode van school wel blijven volgen?”
  • “Kevin zit veel onderuitgezakt op zijn stoel en loopt veel door de klas, heeft hij wel de juiste hoogte tafel en stoel?”
  • (leerkracht groep 4) “Kim slaat bij het maken van werkbladen geregeld opdrachten over en werkt kris kras over het blad. Het laatje is een rommeltje!”

Vrije tijd / spel

  • “Onze zoon van 7 jaar heeft zijn hele kamer vol met speelgoed liggen, maar kan nog geen 2 minuten met hetzelfde spelen.”
  • (Peuterspeelzaal) “Vera speelt niet graag in de zandbank en houdt niet van plakken. Ze wil het liefst zo snel mogelijk haar handen wassen!”
  • “De vriendjes van Timo bouwen veel met Lego en Knexx. Timo merkt dat hij hierbij geen aansluiting vindt, het nabouwen van de voorbeelden lukt hem niet. Hij wordt dan erg snel boos en wil dan liever met iets anders spelen.”
  • (Isa, 8 jaar)”Ik wil graag leren touwtje springen, iedereen kan dat al!”

Bekijk het filmpje van Thijs, Thijs gaat weer vrolijk naar school >>